akuten

Kanske ska ta det från början.
I onsdags for jag hem runt 1 från jobbet,
mådde illa, huvudvärk och mådde almänt dåligt.
For till syrran och sov i 2 timmar,
sen for jag till Ingrid i byske och åt middag.
sov även över där, och kvällen bjöd på många skratt.
Tack ännu en gång för en toppenkväll Ingrid! <3

Under natten vaknade jag 2gg med hjärtklappning och
totalt genomsvettig. Blev såklart rädd,
men lugnade ner mig så pass att jag lyckades somna om

Morgonen efter ringde jag direkt till vc här i byske,
och fick tid direkt,  dom tyckte de lät allvarligt.
Kom in och träffade läkaren.
berättade som det var,
magsmärtor, huvudvärk, hjärtklappning.
Han lyssnade mest om magen,
och kom fram till att jag hade inflamation i lymfkörtlarna i magen.
Frågade om hjärtat, men fick inget direkt svar.
han sa typ " Ta en ipren och sov, då blir de här bra"

åkte hem, galet irriterad på de han sagt,
men tänkte som att om läkaren säger att de är bra så är de väl de.

Kvällen igår tillbringades hemma.
firade pappa på födelsedagen, och myste med Melvin.
Sen runt 6 tiden började de bli värre.
trycket över bröstet blev starkare,
andningen svårare,
och oron ENORM!
så vi ringde sjukvårdsupplysningen, och åkte in på akuten.

Efter en massa kontroller,
syreupptagning, andningstempo, feber, ekg,
ja allt man kan tänka sig,
så kommer dom fram till att allt är som det ska,
och frågar om jag ändå vill prata med en läkare.
Självklart säger jag ju ja!
Jag menar, jag vet ju att ngt är fel!

Läkaren som kommer in var toppen!
Lyssnade verkligen och undersökte mig ännu lite mer.
Hon kommer då fram till att jag har en inflamation i muskeln
runt hjärtat. Därav alla mina smärtor.

Hjärtklappningen berodde på för mkt stress,
och hon ansåg att ett av jobben jag har verkligen
inte är bra för hälsan..
tänk att jag och läkaren kan tänka så lika... :P

Så nu för att bli bättre ska jag äta alvedon/pronaxen i 10 dagar 2gg/dag.

Känns bara så otroligt skönt att veta vad det är.
SKönt att inte behöva vara orolig mer!

Näe, nu ska jag fixa klart tvätten här,
sen kolla va man ska göra till middag i em.
Blir nog att lägga sig och se lite Extreme Home Makeover nu vid 2.

är ledig fram till tisdag.
läkaren tyckte de var en bra idé att vila upp sig.

Ha de bäst
Kram Malin

Skriv något roligt :)
Postat av: FD kollega

Säg upp dig från xzakt, för mig försvann de flesta fysiska problemen då jag slutade. Krya på dig! :)

2009-12-11 @ 14:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback