En vecka

Nu har jag varit här i en vecka!
Det är helt sjukt hur fort tiden går!

För att göra en kort uppdatering av veckan, för jag måste
korta ner den!Jag orkar inte skriva ner allt, och ni orkar nog inte läsa allt :P
Jag kom ju då hit förra söndagen på kvällen.
Var sent så Aston hade lagt sig, så jag kunde inte träffa den sötnosen.
Blev sängen nästan direkt, var riktigt trött.

Morgonen efter då ja klev upp hade alice farit till jobbet,
och Steve låg fortfarande och sov. Han hade sin lediga dag.
Efter en stund hör jag hur Aston har vaknat och är uppe
och går. Jag halvspringer dit för att äntligen få se honom,
och väntar mig en reaktion som liknar min av honom.
Blev inte riktigt så...
När han ser mig får han en blick som verkligen skriker "RÄDDA MIG!!!"
Han springer snabbt iväg i motsatt riktning i ett desperat försök
att försöka komma ifrån det hemska monster han såg i hallen.
Jag går lugnt efter honom och försöker prata med honom,
säger att det är jag, och försöker komma ihåg alla saker som
är typiskt mig att säga till honom,
Det hjälper inte mkt om man säger så.

Han sätter sig ner med sina bilar som gör honom trygg,
och dom gånger han tittar bak på mig infinner sig den där
blicken med panik.
Jag väljer att gå ut i köket och fixa där,
jag kunde bara inte sätta där och plåga de stackars barnet.
Efter en stund går ja in dit igen, sätter mig på säkert avstånd
från honom och bara pratar med honom.
Efter en stund trycker han ut mig ur rummet,
fortfarande med den där skräckslagna blicken.

Det här gör mig förståss helt förkrossad.
Jag trodde verkligen att det var kört!
Jag måste sluta jobba här, ungen är ju livrädd!
Efter en timme eller så vaknade Steve.
Han undrade såklart varför jag inte var med Aston, så jag förklarade,
och då gick vi in dit båda två.
Steve pratade med honom, sa att de var jag, och sen var det som att allt
blev som vanligt igen.
Helt plötsligt fick ja pussar och kramar av Aston, och han var precis
som vanligt igen.
Den känslan går bara inte att beskriva!
Het underbart kändes det iaf.


Sen har väl veckan rullat på som alla dom andra veckorna.
Vi har varit ute i parken, på biblioteket, gått lite på stan,
lekt en hel massa, nött alfabetet en miljon gånger,
och ännu en gång lärt oss äta flingor med sked.
Han hade lyckats glömma bort det under 17 dagar,
eftersom ingen hade tagit sig tid att träna de me honom..
men nu sitter de igen! :)

Sen i fredags var de första dagen på förskolan sen jullovet.
Var riktigt roligt att komma tillbaka dit med honom och se alla igen.
Aston verkade gilla de också, så det var skönt =)
Han var dock aldeles för trött för att orka hela tiden där,
så i slutet blev det mest gråt och skrik och hemlängtan.
Men i det stora hela var det en riktigt bra dag.

Sen var de då helg.
Igår.. ja va gjorde jag igår?
Just ja, jag var ju med Alice hela dan..
Steve jobbar helg som vanligt, så dagarna blir med henne..
ni kan se hur jag hoppar av glädje va?

Vi var på Alex's födelsedagskalas.
Det är ett barn som e lika gammal som Aston.
Dom hade tydligen haft mkt kontakt med mamman där tidigare,
tills hon flyttade tillbaka till Nigeria.
Men nu bor hon här igen, så nu tas kontakten upp.
Alice har bjudit hem henne hit på tisdag,
PÅ DAN!då bara jag e hemma....
Det betyder att jag ska sitta här och prata och vara trevlig,
men en person som pratar så konstig engelska att
ja inte fattar ett ord...
inget ja ser fram emot..
men de kanske blir bra tillslut, hon verkar riktigt trevlig så.
Det skulle ju vara kul att lära känna nån man kan träffa på dagarna..

Och idag...
har klivit upp för en stund sen.
Dagen började direkt med prat om nya mediciner och annat hon suttit
och läst om inatt.
jag hämtade en kopp kaffe, och sen rymde jag in på mitt rum igen :P
Ska försöka aktivera mig lite snart och gå iväg på gymmet.
jag måste ta tag i träningen igen, annars blir ja ju lat! ;)

Annars kommer de inte hände mkt mer idag.
Ska bara ta det lugnt, och verkligen vila!
Min kropp behöver verkligen det, och jag har verkligen inte lyssnat
på min kropp under veckan som varit.
vilket såklart har resulterat i att förkylningen bara blivit värre!
Så nu måste ja skärpa mig!


Näe, det får vara allt för idag.
Fattar inte hur ngn kommer orka läsa igenom allt detta :P
Men,men, nu har ni en uppdatering, och nu ska jag försöka
komma in i rutinen "uppdatera lite varje dag" igen.
Det är det lättaste och bästa :)

Hoppas alla ni har det bra där hemma,
ni är så himla saknade!! <3

Kramar i massor
Malin

Skriv något roligt :)
Postat av: Cecilia

men gumman..;) du måste ta hand om dig ju.



Jobba lugnt så det finns kvar nånting av dig då du kommer hem igen..

Miss ya

2009-01-11 @ 13:05:10
Postat av: SimoRn

Jag orkade då läsa :P

Du är saknad du med! <3

Skönt att det löste sig med Aston iaf :)

Postat av: mamma

Ser fram mot tisdag för att se hur du tacklar den nya bekantskapen. Tror säkert att nu så småningom förstår henne. Du ska ha en bra helg.Ta vara på din hälsa så hörs vi. Kram

2009-01-11 @ 18:42:54
Postat av: Inga-Lill

Det är väl klart att jag läser men ibland så kommer inte ett lika långt tillbaka.

Jag undrar just som hänt här sen du for, jag har dansat ut julen här hemma, börjat jobba och det är väl tur att det är lika för alla.

Tro det eller ej, men jag har hittat skåp som jag kan städa i! Sen så har jag ju mitt liv!!! kram

2009-01-12 @ 18:47:14
Postat av: Anna Lovenlund

Men tjoho Malin. Vad kul att allr är bra i England. Jag håller på att längta ihjäl mig till slutet på februari då även jag får packa väskan!! Kram Anna

2009-01-12 @ 21:33:29
Postat av: carro

Hehe ojoj, vilket låångt inlägg!

men jag orkade då läsa endå;D

2009-01-14 @ 10:51:57
URL: http://barrsosblogg.se
Postat av: Bea

De hade varit riktigt roligt faktistk :D

2009-01-14 @ 11:42:15
Postat av: Helena

De e kul att läsa vad du har för dig! Ha de fint Kramkram

2009-01-14 @ 23:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback