Gårdagen

Äntligen hittade jag tid att sätta mig här och skriva!
Fattas bara att han vaknar upp nu, då blir ja galen..
men,men.. för att återgå till att berätta om gårdagen.
Eller nä,jag måste börja med onsdagen..

Alice for till jobbet som vanligt på morgonen,och jag tog upp Aston.
Eftersom det var onsdag så hade vi inget planerat,ingen skola eller så.
Mitt under frukosten ringer Steve och säger att Alice varit i en trafikolycka,
och kommer att komma hem vid lunch.
Jag får inte riktigt fram om hon är okej eller inte, men antog att hon var det eftersom
hon skulle komma hem.
Gick runt och väntade och oroade mig fram till 11-tiden då hon kom hem.
När hon sen kom hem satte hon sig och jobbade hemifrån,och dagen flöt
på hyfsat bra.

Sen då igår.. åhh..
Hon var hemma från jobbet eftersom hon inte hade ngn bil,
och problemen började redan på morgonen.
Jag bad henne att inte visa sig i köket förrän Aston ätit sin frukost,
eftersom han bara vägrar om han ser henne. Hon lovade det, men höll såklart
inte det löftet.. hon kom och la sig i hela tiden,försökte ge honom andra saker
än flingorna vi kommit överens om att han ska äta till frukost.
Efter en stund gav jag upp, och lät henne fixa frukosten..
det tog henne 45minuter innan han åt upp allt, det tar i vanliga fall 10 minuter.
Sen gick hon in i sitt rum och jobbade igen.

Försökte hitta på ngt med Aston,men han ville såklart att Alice skulle komma
ut och leka. Jag sa till henne, kom inte ut fastän han skriker,
tillslut kommer han sluta skrika.
Hon lovade att inte komma ut.
Efter han skrikit i kanske 1minut så kommer hon ut ur rummet,
lyfter upp honom och börjar leka med honom.

Och som alltid när hon är hemma vill han se tv eller vara vid datorn,
ngt som vi bestämt att han inte ska göra under dagarna.
Det får han göra på kvällen efter middagen.
Han drog henne till tv-rummet, och jag sa till dom att "Nej,ingen dator eller tv under dagen".
Hon säger också nej till honom, han börjar gnälla lite, och vad gör hon?!
STARTAR DEN DÄR JÄVLA DATORN!!
Så där fick ja sitta i några timmar..
för varje gång jag stängde av den,och han började gråta så kom
hon ut från sitt rum och startade den igen..
Efter en stund klädde ja på honom ytterkläderna,satta honom i vagnen
och gick en promenad i spöregnet!
Hon tyckte inte att han skulle vara ute i regn, men jag sket ganska så hårt i det.
Jag klarade fan inte av att vara i samma hus som idioten en sekund till!

Efter en 40minuter lång promenad gick de lite bättre att vara inne,
men dagen fortsatte med att hon la sig i, och när kvällen kom var jag så arg
att jag hade kunnat döda någon.
Jag beslutade mig för att fara till gymmet för att bli av med lite ilska, och det
hjälpte riktigt bra!

Men då jag kom hem från gymmet,öppnar dörren och hon säger
"Du gjorde inte mkt med Aston idag,är det så varje dag?"
Då brast det, jag blev fan skogstokig och skrek åt henne att det var
fan hennes fel för att hon inte kan hålla rutinerna,
och att hon lägger sig i och förstör det jag försökt bygga upp under 2månader,
och ja.. jag skrek som fan! Och hon skrek tillbaka,fast hade inte så mkt att komma med.
Steve bara stirrade på oss som om vi var galna!
Men de var skönt att rensa luften lite.

Sen i morse var allt som vanligt mellan oss,
förrutom att jag var ovanligt glad att se henne fara till jobbet.

Tyvärr så har jag fått lida idag pga allt dataanvändade igår.
Hela morgonen var som 3e världskriget.
Aston ville hela tiden till datorn i tv-rummet,vägrade äta frukost,
vägrade byta blöja,vägrade klä på sig,
vägrade gå till förskolan.. vägrade fan allt!
Men jag tog mig iaf iväg till förskolan och väl där var han som en solstråle! =)
Men hemma igen efter det är allt som vanligt igen,
han skriker efter datorn,vägrar äta utan en leksak framför sig,
ingenting fungerar.
Så just nu känner jag för att döda aset i huset!

Hon förstörde 2månaders jobb på 1 dag!
Det borde fan vara förbjudet!
Jag som hade lyckats få honom att äta helt själv utan leksaker eller något alls.
Jaja, bara börja om igen....

Näe, nu måste jag gå och städa upp lite här hemma innan han vaknar.
Skönt om jag har allt klart,så jag bara kan byta om och köra
till gymmet när Steve kommer hem.

14 dagar till hemresa.. :)
<3

Ha en fortsatt bra dag
Kramar Malin


ilskan kokar i mig när hon gör såhär!!!!

Skriv något roligt :)
Postat av: Cecilia

Jag lider med dig gumman. Jag har lyckats få tre dagar ledigt under julen, mellan den 23 och 25. Så vet inte när vi ska hinna ses, men det får vi luska ut, du måste ju få din julklapp och en stor dos av mig så vi klarar oss tills nästa gång vi syns.

Saknar att inte kunna snacka av mig med dig varje dag. Behöver dig gumms



Love

2008-12-05 @ 16:33:41
Postat av: mamma

Nog var det bra att ni fick rensa ur lite. Förr eller senare kommer sådant eftersom man bor tillsammans. Förmodar att Steve inte sa ngt under tiden ni skrek ihop. Ja nu är det inte så långt innan du får vila upp dig ngt. Det blit nog fullt upp är du kommer , med att hälsa på alla. Kram

2008-12-05 @ 19:19:27
Postat av: ingrid

Hmmm...förstår verkligen att du blir förb på henne...känns väl skönt på ett sätt att få komma därifrån ett tag? kramis!

2008-12-06 @ 12:56:11
Postat av: Linnéa

jo han vill ju lämna modo nu också så!!

får väl se vad som händer..

Pusspuss kom hem nu (:


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback