Kvällen

Ja, ni kan göra ett kors i taket!
Jag kom ihåg att jag lovade skriva om gårdagen! :)
Haha, det hör ju inte till vanligheten ;)

Hur som hellst,
igår kväll.. ja, jag vet inte vad jag ska säga.
Det var förvirrande, konstigt och roligt på samma gång.

Först pratade vi en hel massa om Alice och Steves gräl dom haft
den senaste tiden.
Eller, det var mer hon som pratade, jag satt mest och lyssnade.
Efter det började hon fråga mig om typ allt.
Fråga om mitt liv, mina intressen, mina drömmar, typ allt.
Det låter ju bra, och det kändes bra när hon frågade.
Hon har som inte varit så engagerad att prata tidigare.
Men som vanligt så blev de ju inte ett vanligt samtal.
För så fort jag började svara, vad gör hon då?!
Jo, hon avbryter, pratar om ngt annat, sen kommer en ny fråga.
Tillslut slutade jag svara på frågorna, det var som ingen idé.

Vi var där mellan 9 å 12.
Var på Bar 23 här i March.
En riktigt mysig liten bar, inte så mkt folk, och lagom
med musik så man kunde prata.
Kan lätt tänka mig att gå dit fler gånger, dock med annat sällskap.

När vi sen kom hem så var Steve fortfarande vaken,
trots att planen var att han skulle lägga sig tidigt.
och vad tror ni idioten gör?
Hon börjar skrika och gapa på honom, helt utan anledning.
Så jag sa godnatt och gick och la mig.
Stoppade Mp3:n i öronen och somnade från allt gräl.
Då var klockan redan 2.

Sen vid 4a tiden kommer Steve in och undrar om jag sover.
Mmmm, mumlar jag fram.
Han behövde prata..
ja, vad gör man inte. Så han satt där på sängkanten
och pratade med mig till halv 7.
Somnade om, men vaknade klockan 7 av att Aston GALLSKRIKER
utanför min dörr.
Jag ropar att han kan komma in, han kommer in och lägger sig en stund,
han är just påväg att somna, då kommer Alice inrusande och sliter
upp honom och försöker förklara för honom att jag är ledig idag..
Idiot!
Så efter de var han vaken och grät och skrek och var inte alls rolig.

Jag kliver upp vid 9, ingen idé att ligga och höra på eländet.
hon har då slitit upp Steve ur sängen, och själv lagt sig för hon är trött.
Jag ser på Steve hur slut han är, verkligen i det närmaste död,
så jag säger till honom att jag kan ta Aston till parken
så han får sova.
Han blev mer än lättad av att höra det.
Och jag kände mig lättad att få komma ut och rensa huvudet en stund.

Så jag gick ut med aston vid 10 tiden,
gick till parken, gick och handlade, och gick bara runt i kvarteret.
Han har börjat älska att gå brevid vagnen, så det är kul att gå ut nu =)
när vi kom hem gjorde jag lunch till honom,
sen gick vi ut en sväng igen, denna gång cyklade han.
Sen lekte vi en stund på gården innan vi gick in.
Helt underbar dag här idag!
Strålande sol, nästan ingen blåst, och +10.
UNDERBART! :)
Vid halv 1 tiden väckte jag Steve,
sa att jag behövde vila en stund.

Hade då förutom att ta hand om Aston lyckats
få bort tvätten, bytt sängkläder i min och Astons säng,
diskat bort allt, och städat upp vardagsrummet.
Så han blev rätt glad när han såg det,
då behövde han bara vara med Aston innan han ska sova.

För typ 15 minuter sen gick Alice upp.
Sur som ett ägg för att ngn hade väckt henne genom att prata för högt med Aston..
Vem fan är det som gör att folk inte kan sova?!
Hon kan verkligen inte se att hon väcker upp hela huset varje morgon,
men fan om man väcker henne!
Jaja, nu ska ja inte gnälla mer på henne..
Ingen mer energi slösas på henne.

Hon är typ inte ens tacksam för att jag städat upp.
Hon gnäller typ att det inte är tillräckligt fint här hemma.
Fan, hur svårt kan de vara att visa lite uppskattning?
Alla är fan trötta just nu, då får man fan försöka vara lite tacksam!
Eller? är de bara jag som känner så?

Blir en lugn dag resten av dagen.
Ska försöka vila upp mig inför kommande vecka.
Ska köra hårt på gymmet plus 2 spinningpass med Olivia.
Behöver all energi jag kan få!

Hoppas alla har det bra där hemma,
ni ska veta att jag saknar er <3

Och btw, den där tjejen som skulle komma förra veckan,
som ja var så nervös över,
hon kom aldrig. Hon hade fått magsjuka..
Så hon skulle höra av sig och komma ngn annan dag =)
Rätt skönt för mig ;)
Haha, nej men nu ser ja typ fram emot att hon kommer,
kul att lära känna nytt folk =)

Ha en fortsatt bra söndag allihopa.
Kramar i massor
Malin


Vilodag resten av dagen...

Skriv något roligt :)
Postat av: Anonym

Jag ska kolla upp allt det där hur mkt det kostar och sånt ..

<3

2009-01-18 @ 17:12:38
Postat av: Cecilia

du ha varit jätte duktig gumman.

Är bara att ringa så fort du har tid.

Är hemma hela dagen.



Älskar dig gumms

2009-01-18 @ 17:22:30
Postat av: mamma

Ja,det var en mkt omväxlande dag du fick.Sömn,ja va är väl det? Onödigt kan man se? Sköt om dig min tös! Skönt att ni har så bra väder. Njut!

2009-01-18 @ 18:33:17
Postat av: pappa

Hoppas du har bra betalt på helgerna.

2009-01-18 @ 22:22:45
Postat av: Bea

De är lättare sagt än gjort (att inte glömma de):(

Hoppas du har de bra! Kram

Postat av: elisabet

kan bara hålla med din pappa om att du bör få himla bra betalt en sån här gång

snacka om lyxföräldra ;)

kramis

2009-01-21 @ 21:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback