"Det är i motvind som draken lyfter!"

Tack för alla värmande kommentarer jag fått på det senaste inlägget.
Det är guld värt att veta att det fortfarande finns dom som
bryr sig och vill mig väl.

Jag har lugnat ner mig nu sen jag skrev sist.
Jag har beslutat mig för att personen i fråga inte är värd min energi,
och verkligen inte värd mina tårar!
Så jag lyfter huvudet, och går vidare i livet,
denna gång en erfarenhet rikare.
Och erfarenheter som denna gör mig bara starkare som person.
"Det är i motvind draken lyfter!"
Så sant,så sant.
En filosofi jag ofta lever efter.



Nog om detta nu, ville bara uppdatera er lite.

Dagen idag började verkligen inte alls bra!
Vaknade 10 i 8, och insåg att det var FREDAG! Vilket betyder FÖRSKOLA!
Jag hade då endast 40 minuter på mig att väcka Aston,
få i han frukost, göra mig själv klar, klä honom,
packa hans väska och gå till förskolan...
Stressigt blev det, det lovar jag!
Och samtidigt som jag stressade som en tok inombords, är jag tvungen
att visa en helt lugn sida utåt. Annars vägrar Aston göra ngt alls.
Jag lyckades ganska bra med det, och vi var i tid på förskolan!

Vägen dit och tillbaka var som en mardröm!
Hade världens huvudvärk, ryggen kändes som den var av,
och till råga på allt var det så mkt snöslask på vägarna att det var näst
intill omöjligt att skjuta barnvagnen.
Om ni sen lägger till att alla trotoarer har en KRAFTIG lutning neråt,
så kan ni ju se framför er hur det såg ut när jag gick.
Barnvagnen gled hela tiden ner mot vägen,
jag försöker hålla emot, men glider själv ner mot vägen.
Haha, ja va kan man säga.. jag bjuder alla som såg mig på det skrattet!

När jag sen kommer hem med Aston är mina skor så extremt
blöta att när jag ställer dom på elementet för att torka så rinner de vatten
från dom... Inte de minsta skojj..
men,man får väl skylla sig då man inte har ett par stövlar..

Nu blir det att städa upp lite här hemma,
göra Aston klar för sängen,
och sen försöka sova samtidigt som han idag.
Kollade just tempen, och de är inte konstigt ja e trött idag.
Har en temp på 38.9, vilket e mkt för mig som vanligen
har typ 37 som max.
Så de blir sova, och sen hoppas på att Steve är hemma tidigt idag!
Skrev till han nu att ja har feber, ser väl om han har möjlighet
att fara lite tidigare från jobbet.
skulle vara otroligt skönt.

Hoppas alla har det bra där hemma.
Idag är det exakt 7 dagar kvar tills jag kommer och gör Skell osäkert igen :P

Kramar i massor
Malin


Jag verkligen hatar snöslask!
Antingen ska de vara snö, eller regn,
inte slask!

Skriv något roligt :)
Postat av: Gunilla

Jag är ledig den helgen då du kommer hem.

Hör av dig när det passar dig så då kommer jag:)

Saknar dig

Kram

2009-02-13 @ 18:26:43
Postat av: pappa

vila nu i helgen. så du orkar hem. p,k. pappa

2009-02-13 @ 23:14:50
Postat av: mamma

Hur skulle det vara om min lilla sjukling tog o köpte sig ett par stövlar? Dom sitter nog inte ivägen om man bor där du bor. Kram o krya på dig!

2009-02-13 @ 23:22:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback