Vissa saker måste man bara dela..

Idag är det Steve som skriver i min blogg.
Eller, han pratar och jag översätter.
Jag berättade för honom om min dag, och han satte
ord på det :) Bara för skojj ni vet ;)




Idag har det varit en speciell dag för mig,
i mitt liv som en nanny.

Har ni någonsin funderat hur underbart det känns att se ett
barn klara av ngt det aldrig tidigare klarat?

Aston satt helt glad och nöjd i en gunga idag,
och lät mig putta honom fram och tillbaka.
Det var inte bara ett stort framsteg för honom,
utan även för mig,

Vi har tränat, steg för steg, med massor med uppmuntran,
och lyckades nu uppleva 5 minuter i gungan.

Man kunde se glädjen i mitt ansikte,
den var säkert 100gg större i mitt ansikte än i Astons.
ett litet steg för mänskligheten,
ett stort steg för kvinnor.

Det visar att med tålamod och vilja kan vem som hellst
uppnå vad som hellst.

Jag hittade inte bara modet att komma hit till ett nytt land,
jag hittade också ett sätt att ta hand om ett väldigt krävande barn.

Det är små stunder som idag som gör hela min vistelse här värt allt slit.


Vilka underbara tankar att ha inom mig när jag går till sängs ikväll,
kommer sova gott inatt.
God natt till alla er <3



Kramar i massor från Malin,
Steve hälsar också.
Tror ni kan lista ut att de inte är mina ord,
brukar som inte skriva sådär..
men jag lovade honom att skriva exakt vad han sa,
så ja.. ni får överleva ;)

Kramar i massor



Skriv något roligt :)
Postat av: Bea

Du är så himla duktig Malin, du gör sånt som inte många skulle ha tålamod till! Du är mer än guld värd!! Hoppas Steve och Alice (om de var så hon heter?) förstår de åxå! Kramar i massor

Postat av: Bea

Jag menar varenda ord ja skrev! Kramar

2009-06-11 @ 14:39:54
URL: http://bebbsan86.blogg.se/
Postat av: pappa

va kul . hälsa Steve.

2009-06-11 @ 23:13:10
Postat av: mamma

Nog kan jag, som mamma, förstå att sådana saker som du nu har upplevt är av mkt stort värde. Det är det som ger en energi. Jag är mkt stolt över dig! Kram

2009-06-12 @ 19:38:00
Postat av: Erika Renström

Hej Malin! :) Jag hamnade i Feltham, inte alls långt ifrån flygplatsen Heathrow. Klart du ska komma tillbaka om du känner så, du har gjort det riktigt bra! :) Hur är allting med dig annars?

2009-06-14 @ 19:42:27
URL: http://erikarenstrom.blogg.se/
Postat av: Åsa

Ja det är klart, hoppas hon ändrar sig så du kan kommma tillbaka. Inte kul att förlora något fint :(



jodå det är fint, inget jobb och bor fortfarande hemma så de är väl de enda som saknas :P själv då?

kraaam!

2009-06-17 @ 21:04:25
URL: http://enkoppsprit.blogg.se/
Postat av: mamma

Var bara in o kollade om du hade fixat mera bilder i eran trädgård som du lovade. Kram

2009-06-17 @ 22:59:20
Postat av: carro

Du är så duktig malin, hoppas att allt ordnar sig för dig!

kram

2009-06-18 @ 10:15:29
URL: http:// barrsos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback